Bådlåneklubben nedlagt

By 13. september 2018Sejlerskole

Bådlåneklubben har i adskillige år været et attraktivt tilbud til de af klubbens medlemmer, som ikke selv har båd, typisk tidligere elever på Sejlerskolen. Som medlem har man betalt et indskud og et årskontingent for at kunne sejle i Sejlerskolens 806’er og i turbåden Balladen, som har været den mest efterspurgte båd blandt medlemmerne, der i år talte seks.

Desværre har det nu vist sig, at netop Balladen har så mange skavanker, at vi som klub ikke længere kan forsvare at udbyde den som turbåd. Derfor har Sejlerskoleudvalget besluttet at nedlægge Bådlåneklubben fra og med denne sæson.

Vi er ved at undersøge, om vi indenfor egne rækker kan finde viden og hænder til at foretage reparationer, så vi kan benytte båden til skolesejlads til næste sæson – men altså ikke tursejlads – og dermed er der ikke basis for at videreføre Bådlåneklubben.