Vallensbæk Sejlklub > Galleri > Andre fotos > 2015 album > DM i Finnjolle

DM i Finnjolle

VSK var vært for DM 2015 i Finnjolle, der blev afholdt den 6.-8. august.

Fotos og tekst: Mogens Hansen, BSS

Den 6. august

Første dag ved Finnjolle DM blev gennemført under perfekte forhold på Køge Bugt med 4-8 m/s fra stabil retning og i solskin. Der sejlet efter et nyt format med ca. 20 minutter lange sejladser og som planlagt, blev der gennemført otte sejladser.

« af 5 »

Den 7. august

På andendagen var vejrguderne ikke med os: Det startede med en udsættelse, derefter en sejlads efterfulgt af udsættelse på land. Omkring kl. 15 så det ud til, at der var en mulighed for sejlads – og den skulle prøves. Desværre forsvandt vinden ved topmærket, sejladsen blev afblæst og dagen var slut.

Den 8. august

I starten af dagen så vinden noget tynd ud, og der var udsættelse. Baneleder Peter Lübeck sendte sejlerne på banen lige over frokost, og vinden kom perfekt, da startfristen var nået. Der blev sejlet tre gode indledende sejladser. Derefter var der finalesejladser i inderhavnen for de 10 bedste i første finalesejlads, otte i den næste finalesejlads og seks bedste i sidste finalesejlads.

« af 5 »