Ny ungdomsleder i VSK

By 1. oktober 2015februar 2nd, 2019Ungdom

Efter lige ved fem år som ungdomsleder i VSK har Søren Bo Christiansen pr. 1. oktober overdraget ansvaret til Annbeth Bæch Sørensen, der har siddet i ungdomsudvalget de sidste fire år.

Annbeth har været en aktiv spiller i ungdomsafdelingen siden 2010, da sønnen Bastian startede, og er kendt for sit store engagement i det daglige, men ikke mindst når klubben har stået som vært for de store ungdomsstævner.

– Jeg vil gøre alt for, at vi kan rumme alle unge sejlere – fra dem, der bare gerne vil lære at sejle og hygge sig med det, til kapsejlsejlerne, der måske kommer så langt, at de kan deltage i internationale stævner, siger Annbeth.

– Det sociale samvær er meget vigtigt, og vi er så heldige i klubben, at det kun skal holdes vedlige, for det er der allerede. Samlingspunktet for de unge sejlere er den fælles spisning hver torsdag, og for forældrene er det møderne mandage og torsdage samt samspillet til diverse stævner, senest Harboe Cup, hvor vi havde 14 sejlere med, men var 32 personer – opbakningen fra forældrene er enorm!

Annbeth fortæller, at hun har en plan om at få struktureret den administrative del lidt, således at “dagligdagen” kommer til at køre mere smurt:

– Det er nok her, at jeg er stærkest, og jeg håber naturligvis, at jeg kan læne mig op ad vores dygtige trænere og de kompetente forældre, der har meget sejlererfaring.

Tak for et fantastisk samarbejde
– Jeg har været ungdomsleder i snart fem år, siger Søren Bo. Mit mål har hele tiden været at skabe en ungdomsafdeling for alle, hvor der var plads til både de kapsejladsinteresserede og de, som blot ønsker at hygge sig på vandet med gode venner. Ikke mindst har antallet af sejlere være i fokus, fordi vi hele tiden skal sikre, at der kommer nye sejlere til. Jeg mener, at vi har skabt et trygt træningsmiljø med glade sejlere i et godt socialt miljø og en platform at bygge videre på.

– Igennem alle årene har jeg været heldig at have god opbakning fra ungdomsudvalg og forældre på alle planer. En kæmpe tak til alle forældre, udvalgsmedlemmer, trænere og sejlere for et fantastisk samarbejde.

– Nu finder jeg så tidspunktet passende til at lade nye og stærke kræfter tage over og fortsætte det positive arbejde i VSK Ungdom med at skabe Danmarks bedste ungdomsafdeling.