Vallensbæk Sejlklub > Aktiviteter > Sejlerskole > Tilmelding til klargøring og sejlteori 2024

Tilmelding til klargøring og sejlteori 2024

Her tilmelder du dig klargøring af skolebådene, mastepåsætning m.v.  og det grundlæggende kursus i sejlteori.

Deltagelse i klargøring er obligatorisk pensum for 1. års-elever og anbefales alle – især hvis du går og tænker på at købe din egen båd; her er megen basal, nyttig viden at hente!

Mastepåsætning og tilrigning bør du tage dig tid til at deltage i, når du har fået den første sejlererfaring. Igen er der god læring for en kommende bådejer at hente her – og ikke mindst mulighed for at skabe nogle erfarne kontakter at trække på, når du selv står første gang og skal sætte mast på. Det er guld værd, tro os, der selv har stået dér i præcis den situation!

Sejlteori er et obligatorisk kursus for nye elever. Vi kommer rundt om de grundlæggende principper for sejlads (som hvorfor sejler en sejlbåd egentligt?) og løber gennem nogle af de mest almindelige maritime betegnelser.

Tovværkskurset afholdes på to forskellige ugedage, så alle skulle have mulighed for at passe det ind. Kurset er åbent for alle klubbens medlemmer, og man bliver aldrig for garvet en sejler til, at en genopfriskning ikke gør godt. I 2024 afholdes der tovværkskursus onsdag den 10. og tirsdag den 16. april. Tilmelding ikke nødvendig, bare mød op i Juniorhuset kl. 19.

Du kan se hele sejlerskoleplanen for 2024 her, og du tilmelder dig på formularen herunder.

Tilmelding til klargøring & sejlteori 2024

Tilmelding til klargøring

Deltagelse i klargøring er obligatorisk for 1. års elever og motorbådselever. For 2. års elever og kapsejladselever er det frivilligt, men anbefales. Du kan vælge at deltage begge dage i en weekend eller en dag i to weekender.
Vælg datoer

Tilmelding til sejlteori