Vallensbæk Sejlklub > Ungdom > Lær at sejle

Lær at sejle

Har du lyst til at lære at sejle helt fra bunden, eller kan du allerede sejle og vil bare gerne være bedre? Alle kan lære at sejle! Se bare videoerne her …

Lær at sejle jolle
Lær at sejle som ung

I Vallensbæk Sejlklub har alle mulighed for at lære at sejle i et trygt og kompetent klubmiljø, hvor der er plads til at alle ambitioner, hvad enten det er som hyggesejler eller elitesejler på højt plan. Vallensbæk Sejlklub har en lang tradition for at uddanne unge sejlere. Mange juniorer fra Vallensbæk Sejlklub har gjort både Vallensbæk og Danmark ære ved internationale sejladser.

Vores Ungdomsafdeling er tilknyttet erfarne trænere, som på alle niveauer sikrer den rette træning og læring. I vores træning benytter vi Dansk Sejlunions koncept for aldersrelateret træning i sejlsport – ATK, som sikrer, at alle børn og unge trænes og motiveres på lige præcis det niveau, den enkelte sejler er.

Hvis du er mindst 7 år gammel og kan svømme 200 meter og ikke er bange for vand, så kom ned i sejlklubben og oplev, hvordan det er at sejle en sejlbåd.

Vallensbæk Sejlklub råder over joller af typerne:

• Optimist
  • RS Tera
  • Feva XL (til 2 personer)
  • Zoom8
  • Europajolle

I Ungdomsafdelingen lægger vi stor vægt på det sociale sammenhold og det gode kammeratskab. Foruden de ugentlige træninger spises der hver uge fælles aftensmad, og vi holder sejlerweekender med overnatninger, sommerlejr og meget mere – vi er helt afhængig af, at forældrene støtter op om deres børn og klubben. Se VSK’s håndbog for sejlerforældre.

Vallenbæk Sejlklub prioriterer ungdomsarbejdet meget højt og tilfører det betydelige ressourcer. Et resultat af dette målrettede arbejde var bl.a., at klubben i 2009 blev udnævnt til Ungdomsvenlig Sejlklub af Dansk Sejlunion.