Vallensbæk Sejlklub > BLIV MEDLEM > Medlemstyper

Medlemstyper

Vallensbæk Sejlklub har fra 1. januar 2024 nedenstående medlemstyper. Som betalende medlem (senior, pensionist eller junior under 18) får du et gratis familiemedlem med i medlemskabet, hvis du ønsker det. Se mere herunder:

• Senior (25-65 år) inkl. ægtefælle/partner
  • Pensionist (over 65 år) inkl. ægtefælle/partner
  • Junior (under 18 år) leje af klubjolle/jolleplads
    og inkl. en forælder eller værge
  • Junior (under 18 år) med søskenderabat
    leje af klubjolle/jolleplads
  • Junior (18-25 år)
    leje af klubjolle/jolleplads
  • Junior under 25 år
    uden leje af jolle/jolleplads
  • Støttemedlem

Senior

• Som seniormedlem optages personer, der er fyldt 25 år.
  • Seniorkontingentet inkluderer en samboende partner/ægtefælle.
  • Du opfylder kravet om medlemskab af klub på havnen for at få en havneplads, når du betaler seniorkontingent.
  • Du har stemmeret på klubbens generalforsamlinger.
  • Du kan leje klublokalet, klubbåde, deltage på sejlerskolens kurser, leje jolleplads, mm.
  • Du kan deltage i nationale og internationale kapsejladser, fordi VSK er medlem af Dansk Sejlunion (DS) og dermed Danmarks Idrætsforening (DIF)
  • Du kan få adgang med nøglebrik eller fjernbetjening til klubbens lokaler samt havnens toiletter og adgangssystem.
  • Når du er fyldt 65, overflyttes du automatisk til pensionistmedlemskab fra det følgende kalenderår.

Pensionist

• Som pensionist optages personer, der er fyldt 65 år.
  • Pensionistkontingentet inkluderer en samboende partner/ægtefælle.
  • Du opfylder kravet om medlemskab af klub på havnen for at få en havneplads, når du betaler pensionistkontingent.
  • Du har samme rettigheder som et seniormedlem.

Partnermedlem

• Som partner-/ægtefællemedlem optages personer, der er fyldt 25 år, og som bor på samme adresse som et senior- eller pensionistmedlem.
  • Medlemskabet er inkluderet i det pågældende senior- eller pensionistmedlems kontingent.
  • Du har samme rettigheder som et seniormedlem.

Junior

• Som junior optages unge under 25 år.
  • For unge under 18 år omfatter medlemskabet en forælder/værge – dog ikke hvis pågældende har en havneplads. Så kræves et betalt seniormedlemskab.
  • Forælder/værge til juniorer under 18 år har stemmeret ved klubbens generalforsamlinger.
  • Juniorer over 18 år har stemmeret ved klubbens generalforsamlinger.
  • Juniorens forælder og juniorer over 18 år kan få adgang med nøglebrik eller fjernbetjening til klubbens lokaler samt havnens toiletter og adgangssystem.
  • Juniormedlemskabet kan kombineres med leje af klubjolle eller leje af jolleplads.
  • Søskende til et juniormedlem under 18 år får søskenderabat.
  • Juniorer over 18 år samt forældre til juniorer under 18 år kan (på barnets vegne) leje klublokalet.
  • Når du er fyldt 25, overflyttes du automatisk til seniormedlemskab fra det følgende kalenderår.

Støttemedlem

• Som passivt medlem (støttemedlem) optages personer, der er fyldt 25 år, som ønsker at følge og støtte klubbens arbejde.
  • Du kan deltage i klubaftener og ved foredrag, men du har ikke stemmeret på generalforsamlinger.
  • Adgang til at få en havneplads, nøglebrik m.m. forudsætter fuldt medlemskab som for eksempel seniormedlem.