Vallensbæk Sejlklub > Kapsejlads > Stævner 2017 og før > F18 Worlds 2017 > For F18-frivillige > Tilmelding som frivillig

Tilmelding som frivillig

f18-front3-w670px

Har du lyst til at være en del af stævnet og gøre det til en uforglemmelig sejleroplevelse for deltagerne og selv være i centrum af begivenhederne, vil vi være glade for at byde dig velkommen som frivillig hjælper.

Tilmelding 〈

Du skal melde dig som frivillig fordi:

• Du får oplevelsen ved at være i centrum af en stor, international sportsbegivenhed
  • Du får mulighed for at møde andre spændende mennesker og få nye venner – det sociale element spiller en stor rolle ved dette stævne
  • Du får erfaring, som du kan bruge i mange andre sammenhænge
  • Du får en stævne T-shirt

Som frivillig får du:

• Mad og drikke, når du er vagt – du har også adgang til den fri wet bar hver dag efter sejladserne
  • Hyggeligt samvær med andre frivillige
  • En fantastisk oplevelse for livet …
  • Mulighed for at tage vagter efter ønske, fx på bestemte dage, om dagen eller om aftenen

Det kræver ikke særlige kvalifikationer
Du behøver ikke at have særlige kvalifikationer for at være F18- frivillig. Men hvis du har særlige færdigheder, som fx erfaring i at sejle RIB, fremmedsprog, kørekort til trailer eller andet, som kan være en fordel ved løsning af konkrete opgaver, vil vi rigtig gerne vide det.

Vi forventer 140-150 både og op til 300 deltagere, som begynder at ankomme sidst i juni. Der er test-sejlads den 10. juli, og VM-sejladserne afvikles fra tirsdag den 11. til og med lørdag den 15. juli. Her vil der være fuld aktivitet på både strandområdet og i teltet på havnen, hvor der er bar og madservering.

Der skal bruges frivillige på land og på vand
På land har vi i ugen op til stævnets start brug for bl.a. hjælp til opstilling af bar, borde, bænke m.v., anvisning af teltpladser, parkeringsguider, sanitetsvagt, rengøring, skilteopsætninger og lignende forberedelser som afhentning af gummibåde på trailere hos andre sejlklubber.

Under stævnet er der brug for bemanding af bar, kantinetjeneste, og hjælp på bureauet. Og ikke mindst skal vi bruge frivillige som pladspersonale (hjælpere på stranden, hvorfra bådene søsættes), til strandvagt og sikkerhedsvagt.

På vandet gælder det først og fremmest bemanding af følgebåde, mærkebåde, safetybåde, dommerbåd og transferbåd og evt. hjælpere på tilskuerbådene.

Der afholdes informationsmøde for frivillige onsdag den 21. juni kl. 19, og alle frivillige får instruktion i præcis de arbejdsopgaver, de får tildelt.