Kom til Havnens Dag lørdag den 25. maj

By 2. maj 2019september 9th, 2022Generelt

Havnen er for alle!

Vallensbæk Havn inviterer alle til Havnens Dag lørdag den 25. maj fra 10-16. Kom og oplev alle de mange spændende måder, du kan bruge vandet og din lokale havn på.

Hos fritidsfiskerne kan børnene klappe en fisk og prøve lykken som krabbefiskere. De lidt ældre kan komme med deres jævnaldrende fra sejlklubbens juniorafdeling ud og sejle i optimistjolle, og sejlklubben inviterer voksne og familier på ture i skolebådene.

Hos kano- & kajakklubben kan du prøve at ro i kajak, og ved Tanghusene på landsiden af havnen indvier klubben og ungdomsskolen SUParadise, der skal lokke vallensbækkerne til at prøve kræfter med stand-up paddle board – SUP, den nye, meget populære vandsport.

I bådeklubbens muntre kabys kan I konkurrere om at smadre mest muligt porcelæn og gøre fund i loppemarkedet.

Dykkerne fortæller, hvordan det hele ser ud under vand og demonstrerer deres udstyr.

Vallensbæk Modelskibs Klub viser deres flot detaljerede modelskibe frem og sejler med dem – se f.eks. en lille modelbugserbåd slæbe afsted med en kajak!

Melder sult og tørst sig, er der foodtrucks på Havnens Dag Torvet, hvor man kan få noget at spise og drikke – og nyde en smagsprøve på økologisk øl, vin og spiritus.

• Se hele programmet på havnens hjemmeside…

Havnens Dag er en del af Vild med vand-projektet og afholdes samtidigt i 90 havne over hele landet.