Klubaften 6. februar:

By 14. januar 2019februar 16th, 2019Aktivitetsudvalget

Aktivitetsudvalget inviterer til klubaften

Onsdag den 6. februar 2019 kl. 19 i VSK’s klubhus

Begiver man sig ud på en sejlads, hvor det vil tage mere end ét døgn at komme i havn, skal båd og besætning være forberedt på at kunne komme ud i hårdt vejr.

Hvordan passer man bedst på sin båd og sig selv under sådanne forhold?

Dette emne har altid haft Mads Bo Falks store interesse, og han har arbejdet sig gennem bjerge af litteratur om emnet og sideløbende sammenholdt den teoretiske viden med praktiske erfaringer fra hans mange og lange sejladser.

Det er blevet til foredraget Sejlads i hårdt vejr, der er en sammenfatning af de fleste praktiske erfaringer, som gennem tiden er blevet gjort overalt på oceanerne i mange slags skibe i form af forskellige storm-strategier og deres ulemper og fordele, forberedelse af båden og besætningen, de forskellige fare-elementer, belastninger på skrog og rig, navigationsstrategier og meget mere.

Kom til klubaften den 6. februar og bliv klogere på, hvordan du kan klare dig sikrere gennem det hårde vejr, som du ved du kommer ud i på et eller andet tidspunkt, måske når du mindst venter det!

Mads Bo Falk om Mads Bo Falk

– Jeg har altid været fascineret af havet og siden barneårene drømt om lange sejladser over stort hav, gerne alene. Da jeg blev voksen, begyndte jeg at realisere dem.

– I den lille 26 fods sejlbåd Mathilde er det blevet til mange tusinde sømil i det nordligste af Nordatlanten, mange af sejladserne solo. Jeg har bl.a. været rundt om England, på Færøerne og ved Nordkap. Jeg blogger om sejladserne, teknikken og filosofien bag på www.sy-mathilde.dk