Klubaften den 7. januar: Singlehand og Silverrudder set med kapsejlerens & tursejlerens øjne

By 11. december 2015Tursejlads
Morten Vinther

To af vores medlemmer, kapsejleren Morten Vinther og tursejleren Jacob Thordal, deltog i september i verdens største singlehand-sejlads, Silverrudder. Om den udfordring og om solo-sejlads i almindelighed fortæller de to VSK’ere på vores klubaften torsdag den 7. januar kl. 19 i klubhuset.

I pausen ønsker vi hinanden godt sejlernytår i et glas bobler og beder derfor om din TILMELDING af hensyn til provianteringen.

Jacob Thordahl

Tilmelding til klubaften 7. januar 2016
Sender

Morten sejler i kapsejleren X-99 og Jacob i turbåden Sagitta 35, så de har hver især deres perspektiv på at detage i Silverrudder og på solo-sejlads. Det bliver spændende at høre om deres tanker forud for den 134 sømil lange tur rundt om Fyn, om hvordan det er at stå alene ved roret i de mange timer – og ikke mindst så mange timers sejlads i mørke.

Er der fordele ved at sejle alene? Det drejer sig langt hen ad vejen om at forberede og indrette sig rigtigt. Eller hvad mener du?

Morten og Jacob ser frem til spørgsmål og debat, så kom gerne forberedt!

Vel mødt den 7. januar kl. 19
Tursejlerne