Turbøjer venter overalt på VSK-medlemmer

På vores virtuelle klubaften i torsdags om ankring og mikroeventyr fulgte 49 medlemmer (rekord!) med i Thomas Vebers råd om, hvordan man kan udleve en masse mikro-eventyr uden at sejle til Caribien eller rundt i Middelhavet: Oplevelserne ligger lige ud for havnen, når man bruger ankret.

Vi fik gode råd om at ankre, og om hvordan man sikrer sig, at ankeret holder – godt for natteroen! Vi kom også omkring alternativet til havne og anker: turbøjer.

Hvis du ikke så med i torsdags, kan du se foredraget på https://www.crowdcast.io/e/vsk. Det varer ca. 1 og 20 minutter. Deværre havde vi lidt tekniske problemer, bl.a. med pixeleret billedkvalitet, men det er stadig værd at se.

Klubfordel: Du har adgang til 150 turbøjer
VSK er medlem af Dansk Sejlunion og Danske Tursejlere, og det betyder, at du som VSK-medlem kan benytte dig af de 150 turbøjer, som DS og DT udlægger hvert år.

Vi er selv vært for to bøjer ud for stranden mellem Vallensbæk Havn og Brøndby Havn. De bliver lagt ud sidst i marts/start april og var meget brugt sidste år.

Læs videre her og se oversigt over bøjernes placering …