Vallensbæk Sejlklub > Ungdom > Ungdomsvenlig > 2. Aktiviteter

Aktiviteter

VSK Ungdom råder over en række joller, som dækker hele spektret fra 1-mands begynder til videregående to-mands joller. Der er altid en jolletype, som passer til dit temperament og din vægtklasse:

• Optimist og Tera-joller: Den klassiske 1-mands begynderjolle, som er for de 6-14 årige samt den nyere 1-mands Tera-jolle, som er en god overgang fra Optimist til andre jolletyper.
  • Feva: Begynder og øvet 2-mands jolle med genakker til de 10-16 årige.

Der bliver trænet to gange om ugen – mandag og torsdag – hvor alle klasser mødes på vandet. Mandagene har fokus på teknisk træning og langture, og om torsdagen har vi kapsejladstræning med fællesspisning efterfølgende.

Påklædning er typisk våddragt samt -støvler. Begyndere kan låne dragter og redningsveste i klubben.

VSK Ungdom træner i vinterhalvåret (ca. 1. oktober til 1. maj) om søndagen fra kl. 10. til ca. kl. 13.00. Om efteråret sejler vi frem til juleafslutningen, som er den 2. søndag i december. I januar, februar og marts står den typisk på teori, bådklargøring og videofilm i klubhuset.

Alle med våddragt må sejle, så længe vandets temperatur er over 10 grader, og det er den typisk langt hen i november. Herefter er det tid til tørdragt.

Til at assistere sejlerne råder ungdomsafdelingen over to glasfiberfølgebåde og tre gummibåde.

Udover den ugentlige træning tilbydes sejlerne at deltage i regionale og nationale sommer- og træningslejre samt weekendture til havne i nærområdet. Det er vigtigt for ungdomsafdelingen, at alle føler sig som en del af fællesskabet og deltager så vidt muligt i de sociale arrangementer, såsom juleafslutning med videre.