Velkommen hjem fra ferie!

By 31. juli 2018juni 7th, 2019Generelt

Efter den mest solrige, varme og tørre sommer i mand minde er vi ved at komme op i omdrejninger igen oven på ferien.

Her er lidt klubnyt:

Baneteam fra VSK deltager i VM i sejlsport. Vist nok den største sejlsport-event i Danmark nogen sinde – Verdensmesterskabet i sejlsport – udfolder sig i Aarhus den 31. juli – 12. august: 1400 sejlere fra 90 nationer, 1.100 sejlbåde og 400.000 besøgende.

Afviklingen af sejladserne foregår i baneteams, og arrangørerne har bedt om hjælp fra Kongelig Dansk Yachtklub, Hellerup- og Vallensbæk Sejlklubber, Kaløvig Bådelaug, Egå Sejlklub, Aarhus Sejlklub, Sejlklubben Bugten og Marselisborg Sejlklub. Så sammen med Hellerup Sejlklub har VSK ansvaret for banen for 470’ere med grej, RIBs, officials og det hele.

Søndag/mandag rykkede vores 12 mand store team så til Aarhus. De har lovet at fortælle os, hvordan det foregår ”bag kulisserne” – følg med på vores Facebook-side.

Ungdom sender deltager til NM i optimist. Maria Victoria Bøggild er som den 8. bedste optimistpige i Danmark udtaget til at deltage JNOM – de nordiske mesterskaber for junior i optimist-jolle. De foregår i den svenske Båstad Helsingborg og Halmstad fra den 31. juli til den 4. august. Flot, Maria – vi krydser fingre.

Sejlerskolen tager hul på 2. halvleg. Onsdag den 1. august er første dag i anden halvdel af sæsonen – den, der slutter med, at 2. års eleverne skal op til den praktiske del af duelighedsprøven.

Klubhuset stråler! Mens vi andre holdt ferie, har maleren trodset heden, så klubhuset nu stråler i en frisk gang maling udvendig.

Ny følgebåd. Den nye Tender er lige ved at være klar. Den står hos Tempo Både ovre i Ishøj og skal have motoren monteret. Vi havde egentlig regnet med at have båden hjemme før, men det viste sig, at motormænd også har lov til at holde ferie!

Kapsejladserne genstarter. I næste uge genstarter aftenmatcherne på tirsdag og familiekapsejladserne på onsdag. Der er plads til nye deltagere – se mere  hjemmesiden under Aftenmatch og Familiekapsejlads.