Klubaften: Sejl med Frits og Kirsten Pedersen langs norskekysten til Kirkenes

By 19. oktober 2018Bestyrelsen

Torsdag den 8. november kl. 19 inviterer bestyrelsen til vinterens første klubaften i klubhuset.

Frits og Kirsten Pedersen kommer og fortæller om deres tur langs den norske kyst fra Lindenes i syd, rundt om Nordkap til Kirkenes i øst med Hannah, en Westerly Conway 36 fra 1978.

Fem måneder i 2017 sejlede Hannah langs Norges kyst, og det fortæller de om i ord og billeder på klubaftenen.

Uddrag fra logbogen tyder på, at det var en tur med både store naturoplevelser og sejler-udfordringer:

– Præcis kl. 22 kunne Frits rette sig ud efter et længere ophold i motorrummet og sige: “Mission completed! Vi er ikke længer motorhavarister.
– Ankeret går på 8 m i et rigtigt hurricanehole, hvor den sene aftensol lægger et fortryllende skær om os, selvfølgelig skal der fiskes.
– Turen ind til Svartisen er flot. Selve klipperne har utrolige former og farver.
– Ja, vi elsker dette landet, som det stiger frem FURET, VEJRBIDT over vandet. Nordkap er imponerende med sit lodrette fald 307 m direkte i havet. Turisterne, der står og fotograferer fra plateauet kl. 11.45, får en sidegevinst, da Hannah glider forbi mindre end 50 m fra klippevæggen”

Kom og se de flotte billeder og få hele sejladshistorien!
På gensyn