Vil du gå til navigation?

By 18. august 2020Sejlerskole

Hvis du har tænkt dig at gå til navigation her til efterår/vinter, er det nu, du skal tilmelde dig. Det sker på klubbens hjemmeside.

Navigation er den obligatoriske teori-undervisning til duelighedsbeviset for fritidssejlere.

Du lærer bl.a. om søvejsregler, vigepligt, brug af søkort, sejladsplanlægning, sikkerhed til søs og brandbekæmpelse.

Undervisningsforløbet afsluttes med en skriftlig faktaprøve og en navigationsopgave med efterfølgende mundtlige spørgsmål.

Der undervises i 2 hold: Tirsdag og onsdag kl. 18.30 til ca. 21.30 med første undervisningsdag hhv. den 20. og 21. oktober. Eksamen afholdes i januar. Du kan læse om navigation her på Dansk Sejlunions hjemmeside.

Kurset er åbent, dvs. det kræver ikke medlemskab af Vallensbæk Sejlklub. Udover kursusgebyret på 2.000 kr. skal du regne med udgifter på omkring 700 kr. til undervisningsmaterialer. Du får nærmere besked om materialer m.v., når du har tilmeldt dig.

Har du spørgsmål, så kontakt os endelig på sekretariatet.

Mere om navigation …