Klubaften den 3. marts:
Rundt om jorden

By 16. februar 2022Aktivitetsudvalget

Vi holder klubaften den 3. marts kl. 19 i klubhuset. Ønsker du at deltage i fællesspisningen inden med pizza på menuen, købes billet på linket nedenfor. Vi spiser kl. 18.15.

Pizza-bestilling – klik her!

(Klik på TILMELDING i øverste højre hjørne af skærmbilledet)

Lisbeth Lumby Rasmussen fortæller om sin tur ”Hele vejen rundt”:

– En livsdrøm blev indfriet, da jeg fra 2017 – 2019 sejlede jorden rundt. Forinden havde jeg taget yachtskipper 1 eksamen og købt sejlskibet Xenia, en Bianca 420. Jeg havde endvidere søgt efter en partner, der havde lyst og mulighed for til at deltage i jordomsejlingen.

I alt blev der sejlet 46.000 km, besøgt 22 lande og 38 øer. Det var en rejse på godt og ondt, en rejse med mange fantastiske naturoplevelser, et møde med mange forskellige kulturer og mennesker, der lever helt anderledes end os, men også en rejse, hvor jeg lærte utrolig meget om mig selv. Jeg har dykket med pukkelhvaler, sejlet i områder fyldt med pirater, håndteret akut sygdom midt ude på Stillehavet og sejlet i nogle af verdens mest øde områder, men også i nogle af de mest trafikerede. Jeg har i bogstavelig forstand indimellem været på dybt vand og har passeret nogle grænser, jeg ikke troede mulige.

I foredraget vil jeg komme ind på planlægning, gennemførelse og evaluering af turen, herunder økonomi.

På gensyn Aktivitetesudvalget