Klubaften 7. april kl. 19:
På tværs af Sverige via Götakanalen

By 10. marts 2022april 7th, 2022Aktivitetsudvalget

Sidste sommer sejlede Julie Juanita Larsen og Christian Arpe fra VSK – assisteret af et par gæve gaster – på tværs af Sverige via Götakanalen i deres Maxi 87:

På sæsonens sidste klubaften fortæller vi om turen, som var vores første længere tur. Vi blev begge overrasket over, at man ikke behøver at sejle længere end til Sverige for at opleve en utrolig smuk og helt anderledes natur.

Undervejs blev der prøvet en masse nye ting af for første gang – en af de store naturoplevelser var fx at lægge til ved et fyrretræ i den svenske skærgård – det havde vi ikke prøvet før.

Efter skærgården gik turen tværs over Sverige via Götakanalen og Trollhättankanalens 66 sluser, 50 broer og 2 aquadukter. Turen på kanalerne er en ret speciel oplevelse, da du sejler omgivet af marker, kan ligge til ved en lille gårdbutik, kommer på skovtur med din båd og to steder sejler over motorvejen i en aquadukt.

Foredraget er fyldt med billeder og film fra sluserne og turen. Undervejs kommer vi ind på, hvordan man sluser, store oplevelser, hvor lang tid man skal bruge og udfordringer som stormvarsler, da vi skulle sejle fra Göteborg.

Klubaftenen starter kl. 19. Ønsker du at deltage i fællesspisningen inden med pizza på menuen, købes billet på linket nedenfor. Vi spiser kl. 18.15.

Tilmeld dig til spisning her: https://1526.foreninglet.dk/memberportal/subscribe/index/83705

På gensyn
Aktivitetesudvalget