Vallensbæk Sejlklub > Galleri > Andre fotos > 2023 album

Afskedsreception for Peter og Rita Ambs den 20. januar

Efter mere end 40 år som frivillige – og de sidste 10 år som hhv. leder af sekretariatet og som bogholder – takkede “admiralen og admiralinden af VSK”, Peter og Rita Ambs, af, dog fortsætter Peter som “høvding” for pensionistgruppen Gråsælerne.

Blandt de mange gæster var borgmester Henrik Rasmussen og mange af de medlemmer, der var med til som frivillige at bygge Vallensbæk Havn i 1979-80. Bestyrelsesformand Jens Klæbel bød velkommen og efter borgmesterens tale samlede tidligere formand og aktivt medlem gennem mange år, Steen Roar Hillebrecht, op på ægteparret Ambs’ mangeårige virke i klubben og det præg, de har sat på den. I sin takketale kom Peter bl.a. ind på, at arbejdet for klubben til tider havde krævet sine ofre på hjemmefronten og takkede Rita for hendes store tålmodighed, når det indimellem nok tog overhånd.