DR optog program i VSK

By 19. april 2016Generelt

Mandag havde klubben besøg af Lillian Gjerulf Kretz fra DR1-programmet Sundhedsmagasinet, som er i gang med at lave en udsendelse om hud- og modermærkekræft – og da sejlere må formodes at være ekstra udsat for solens stråler, havde DR henvendt sig til os.

Med hjælp fra en række klubmedlemmer optog TV-holdet ombord på en af vores Match 28’er, som pga. af vinden holdt sig inde i centerhavnen. Mikkel Petersen fra Ungdom havde rigget en Tera til og tog sig et par friske op-og-ned ture i havnen. Som følgebåd havde Ole Wedebye stillet “Sonate” til rådighed.

Vi havde forinden efterlyst medlemmer, som var parat til at lade sig undersøge for rullende kamera, og det foregik i klublokalet, efter at optagelserne til vands var slut. Ulrikke Lei, der er overlæge på Gentofte Hospital, undersøgte den halve snes medlemmer, som var mødt op. Hvad der kom ud af det, kan du se i Sundhedsmagasinets udgave, der sendes tirsdag den 3. maj på DR 1 21.55 efter de sene nyheder.

Herunder et par indtryk fra dagen.

« af 3 »