De kom og sejlede med VSK Ungdom

By 9. juni 2016Ungdom

Den 5. juni holdt ungdomsafdelingen åbent hus – Kom og sejl med os-dag – i bragende solskin og lettere hård vind. Vi havde spredt det glade budskab via flyers på Egholmskolen og via skoleintra til de klasser, hvoKom-og-sejl-05-06-2016_4_W500pxr vores nuværende sejlere går, ligesom klubbens seniormedlemmer var ”advaret” via nyhedsbrevet. Det skal være usagt om det var den gode kage, det gode vejr, markedsføringen eller grillpølserne, som trak publikum til, men med et fremmøde på mindst 15 ”nye” ansigter var det en succes.

– Jeg husker specielt to piger, som var meeeget skeptiske i starten og lige skulle tilbage til deres mor og båd og tænke over det med at sidde i noget, som vipper og gør en våd bagi. Men inden længe så vi dem igen, og til sidst Kom-og-sejl-05-06-2016_9_W500pxvar de alene i kano i inderhavnen og morede sig herligt, fortller Thomas Degel, ungdomsleder i VSK Ungdom. Specielt vores kanoer og Stand-Up Paddleboards – SUP’er – er helt fantastiske til at give ungerne en dejlig oplevelse på vandet de dage, hvor det blæser for meget eller for lidt til at sende en 8-årig begynder på 31 kilo ud i en jolle.

Over 20 nye sejlere
– Lige nu har vi over 20 nye sejlere, hvilket næsten er fordobling af ungdomsafdelingen. Så nu skal vi håndtere dette indtag, for der skal jo være både udstyr, følgebåde og trænerkapacitet til at give dem en god oplevelse. Men det er jo et dejligt luksusproblem at have, griner Annbeth Sørensen, ungdomsformand i VSK Ungdom.