Mange gæster hos VSK på Havnens Dag

By 1. juni 2019september 23rd, 2022Generelt

Første gang ved roret i en optimist-jolle er det betryggende at have en erfaren voksen med!

Imellem 1.000 og 1.500 gæstede havnen lørdag den 25. maj, da vi holdt Havnens Dag. Mange var familier med børn, og der blev kigget og klappet fisk i bassinet hos fiskerne, inden lykken som krabbefisker og de andre aktiviteter blev prøvet.

Se fotokavalkaden fra dagen på havnens hjemmeside…

VSK’s bidrag til aktiviteterne var “åbent slæbested” hos Ungdom og prøveture i sejlerskolens både.

Jens Jakobsen, Ungdom, fortæller, at der i lange perioder var kø for at komme ud at sejle optimistjolle.
– Heldigvis havde vi hjælp af fire af vores dygtige, unge sejlere: Kasper, Jesper, Villads og Alexander samt Alexanders morfar Jan, så alt gik rigtigt fint. Det giver måske ikke så mange medlemmer her og nu, men vi håber, at vi har fået givet nogle børn blod på sejlerlivet på sigt!

Sejlerskolen havde turbåden Balladen og to af 806’erne på vandet. Afgang og ankomst foregik fra flydebroen for enden af E-broen, lige ved indsejlingen til havnen. På trods af den lidt afsides beliggenhed fandt gæsterne frem til os, og mellem kl. 10 og 16 sejlede bådene med 35 personer, de fleste forældre med børn i alle aldre, der fik sig en pragtfuld sejleroplevelse, for vejret og vinden var i top. Forhåbentlig giver det lyst og mod på at vende tilbage, enten som elev i sejlerskolen eller til at starte til optimist.

En stor tak fra klubben til de medlemmer, der brugte deres lørdag på at slå et slag for vores sport.