Tilmeld dig klubbens VHF/SRC-kursus

By 21. oktober 2019november 5th, 2019Sejlerskole
Weekendkursus i VHF/SRC den 22. – 23. februar fra kl. 9 – ca. 14.30 i klubben

Et VHF/SRC certifikat er lovpligtigt, såfremt man ønsker at benytte en VHF-radio ombord på sin båd! Nu har du chancen for at få dit certifikat hos Vallensbæk Sejlklub i samarbejde med VHF Skolen i Ballerup.

Bliv dus med din VHF/DSC-radio – den er din livline på vandet
På kurset lærer du om korrekt brug af en VHF-radio, såvel med som uden DSC. Du lærer om korrekte opkalds og nødprocedurer, får et solidt kendskab til, hvilke muligheder du har med en VHF/DSC-radio, samt hvordan du skal bruge den.
Du får også kendskab til Navtex systemet.
Ligeledes lærer du om andre muligheder, når det gælder nødsituationer, herunder SART og EPIRB. Vi kommer også ind på AIS systemet.

VHF med DSC – større sikkerhed og flere muligheder
En VHF/DSC-radio giver dig mulighed for at udsende en nødalarm, som indeholder din ID og aktuelle position ved et tryk på blot en enkelt knap. Systemet rummer mange andre muligheder, herunder direkte, selektive kald til andre skibe eller kystradio, som vi gennemgår på kurset.

Til brug for dette skal du have et MMSI nummer, som skal indkodes i radioen. Vi hjælper dig med ansøgning af nummer. Husk at du ikke må anvende en DSC-radio med det gamle VHF-certifikat, men skal have et SRC-certifikat i stedet.

Tilmelding
Pris for kurset er 1.500 kr. inkl. alle bøger og materialer. Når du tilmelder dig, får du en opkrævning på kursusgebyret direkte fra VHF Skolen. Bemærk: Du behøver ikke at være medlem af VSK for at deltage – kurset er åbent.

Tilmelding til VHF-kursus 22.-23. februar 2020

Det afsluttende prøvegebyr er 195 kr., og prøven kan aflægges via internettet hjemme fra din egen PC. Hvordan man tilmelder sig til prøve, får du nærmere besked om på kurset.

Kurset arrangeres i samarbejde med VHF Skolen i Ballerup
Din lærer er Mogens Larsen fra VHF Skolen, som er professionel instruktør indenfor maritim radiokommunikation såvel for fritidssejlere som for erhverv. Læs mere om VHF Skolen og om kurset, herunder pensum og prøven, på VHF Skolens hjemmeside www.vhfskolen.dk. Besøg også www.vhfshoppen.dk.